Bel mij: 06 14 46 59 50

Email mij: info@vanmourikpt.nl

Gratis proeftraining? Klik hier

Kettlebelltraining

Kettlebell work-outs: de beste methode om gelijktijdig kracht en flexibiliteit te verbeteren!

Een Kettlebell of ook wel Ball Of Strength genoemd, is het ultieme trainingsattribuut voor een allround fysieke training. Een groot voordeel van Kettlebelltraining is dat er veel spieren gelijktijdig getraind worden tijdens een work-out. Je verbetert hiermee niet alleen je spierkracht, maar ook je coördinatie, snelheid, core stability en uithoudingsvermogen.

Tijdens deze total body work-out kun je binnen een half uur al gauw zo’n 400 calorieën verbranden! Het is daarom ook een zeer efficiënte trainingsmethode voor mensen met beperkte tijd om te trainen. Het is dermate intensief en effectief, dat een gemiddelde work-out maar zo’n 30 minuten bedraagt.

De Kettlebell leent zich tevens perfect voor sportspecifieke trainingsprogramma’s. Afhankelijk van je doelstelling, werk ik een op maat gesneden trainingsschema uit, die past bij wat jij wilt bereiken. Hierbij kan de focus liggen op krachttraining, of juist meer op toename van je uithoudingsvermogen. Kortom, alles is mogelijk!

Kettlebell work-outs zijn bij uitstek geschikt voor trainingen aan huis! De meeste fitnessapparaten zijn ontwikkeld voor het trainen van een specifieke spiergroep en faciliteren een geïsoleerde beweging van het lichaam. Een Kettlebell daarentegen, kan voor talloze oefeningen, waarbij meerdere spiergroepen worden getraind, ingezet worden. Met een minimale investering in sportattributen en inbeslagname van ruimte, kun je dus een maximale work-out doen!

Kettlebell work-outs zijn uitermate geschikt voor;

  • Het verbeteren van grip en knijpkracht
  • Opbouwen van spierkracht
  • Verbeteren van uithoudingsvermogen
  • Versterken van de onderrug
  • Ontwikkelen van sterkere en gespierdere benen
  • Versterken van schouders
  • Thuistraining of op kantoor
  • Korte, maar effectieve work-outs
  • Revalidatietraining na ongeluk of blessure
  • Vergroten van je flexibiliteit

Kettlebelltrainingen zijn voor alle trainingsniveaus en leeftijden geschikt!

Op basis van je trainingsniveau, fysieke mogelijkheden en gewenste resultaten, stel ik een trainingsprogramma samen dat 100% past bij jouw behoeften. Door met verschillende gewichten te werken, kan iedereen hiermee trainen. Ook als je door leeftijd of fysieke beperkingen (tijdelijk) minder belasting kunt hebben.

Oefeningen met Kettlebells zijn, zodra ik je de technieken heb aangeleerd, veilig en simpel. Hierdoor zijn de oefeningen tevens uitermate geschikt voor senioren- en revalidatietrainingen.

Heb je een vraag aan mij?

Wil je meer weten? Neem contact met mij op! Bel Robert of stuur een e-mail.

Kettlebell work-outs: intensieve trainingen met verbluffende resultaten!

Een Kettlebelltraining is meestal kort en intensief. Met de juiste begeleiding kan er veel gerealiseerd worden en zijn de resultaten verbluffend. Om optimale resultaten te bereiken, is het verstandig op een Kettlebell work-out te combineren met het Personal Hormonal Profiling traject. Door een op jou afgestemd voedingsschema op te stellen, kunnen we mede op basis van jouw hormoonprofiel, al heel snel progressie boeken! Door te werken aan een gezonde hormoonbalans, zul je je ook veel energieker en gezonder voelen – waardoor je over het algemeen ook veel beter in je vel zult zitten.

Uiteraard kan een kettlebelltraining bij mij in de sportschool gevolgd worden, maar net zo makkelijk kom ik bij je thuis of op kantoor langs. Indien je zelf geen Kettlebells hebt, neem ik ze mee. Wil je liever in groepsverband trainen? Dat kan! Geef je dan samen op voor de Small Group Training (2-4 personen).

Zoek je een Personal Trainer? Kom trainen bij VanMourikPT!

Vraag een vrijblijvend intakegesprek aan, volg een gratis proefles, of neem direct contact op voor meer informatie: